Pembekal perkhidmatan wajib sekat salah guna internet

  • 📰 UMonline
  • ⏱ Reading Time:
  • 21 sec. here
  • 2 min. at publisher
  • 📊 Quality Score:
  • News: 12%
  • Publisher: 51%

Technology Technology Headlines News

Technology Technology Latest News,Technology Technology Headlines

Pembekal perkhidmatan wajib sekat salah guna internet BERITA NASIONAL TERKINI internet SKMM

PUTRAJAYA: Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia memandang serius berhubung penyalahgunaan kemudahan rangkaian, perkhidmatanSKMM dalam kenyataan memaklumkan, bagi menangani isu ini, Pembekal Perkhidmatan Internet diingatkan mengenai kewajipan dan tugas mereka di bawah Seksyen 263 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 .

Selain itu, mereka juga diminta untuk memperuntukkan sumber yang mencukupi dan kepakaran untuk segera memastikan keperluan Seksyen ini dipenuhi. “Ini dalam menguatkuasakan undang-undang, perlindungan hasil pendapatan awam dan pemeliharaan keselamatan negara,” katanya hari ini. “Ia juga melibatkan penyamaran, penyebaran maklumat palsu dan berita, dan penjualan produk kesihatan tanpa lesen,” ujarnya.

 

Thank you for your comment. Your comment will be published after being reviewed.
Please try again later.
We have summarized this news so that you can read it quickly. If you are interested in the news, you can read the full text here. Read more:

 /  🏆 27. in TECHNOLOGY

Technology Technology Latest News, Technology Technology Headlines

Similar News:You can also read news stories similar to this one that we have collected from other news sources.

MCMC wants internet service providers to comply with Communications and Multimedia Act 1998KUALA LUMPUR, July 7 — Internet Service Providers (ISP) are required to make every effort to prevent criminal conduct on their platforms and promptly remove any online harm in...
Source: malaymail - 🏆 1. / 86 Read more »