Walau hanya sekeping gambar...

  • 📰 hmetromy
  • ⏱ Reading Time:
  • 38 sec. here
  • 2 min. at publisher
  • 📊 Quality Score:
  • News: 18%
  • Publisher: 51%

Technology Technology Headlines News

Technology Technology Latest News,Technology Technology Headlines

kualalumpur “Saya kerana sekadar berkongsi apa yang terbuku di hati, namun gembira jika perkongsian itu dapat beri inspirasi kepada orang lain,” kata graduan Ijazah Pergigian Jordan University of Science and Technology, Muhammad Amir Rusydi Mohd Nasir.

Muhammad Amir Rusydi mencuri perhatian netizen di media sosial sejak tiga hari lalu apabila memuat naik gambar yang memaparkan dia memegang gambar ibu bapanya yang sudah meninggal dunia pada majlis konvokesyen di universiti itu.

Muhammad Amir Rusydi berkata, gambar itu diambil selepas selesai majlis konvokesyen pada 17 Jun lalu. “Ayah saya meninggal dunia kerana serangan jantung pada 19 Jun 2009 manakala ibu akibat barah pada 13 Disember 2013, setahun sebelum saya menyambung pengajian di Jordan. “Alhamdulillah, saya berjaya sempurnakan pengajian selama lima tahun di sini dan membuktikan status anak yatim piatu bukan penghalang untuk ke menara gading,” katanya ketika dihubungi Harian Metro.Muhammad Amir Rusydi berkata, dia bercadang untuk pulang ke tanah air pada minggu depan selepas semua urusannya di Jordan selesai.“Kemudian, saya akan berehat sementara menunggu tawaran untuk berkhidmat sebagai doktor gigi di hospital kerajaan yang ditetapkan,” katanya.

 

Thank you for your comment. Your comment will be published after being reviewed.
Please try again later.

I feel you adik...

congratulations family SyahirahIrdina

الحمد لله رب العلمين 👍👍👍

We have summarized this news so that you can read it quickly. If you are interested in the news, you can read the full text here. Read more:

 /  🏆 26. in TECHNOLOGY

Technology Technology Latest News, Technology Technology Headlines