Fahmi: Penggunaan Starlink penyelesaian sementara, bukan keputusan komersial

  • 📰 theSundaily
  • ⏱ Reading Time:
  • 29 sec. here
  • 2 min. at publisher
  • 📊 Quality Score:
  • News: 15%
  • Publisher: 51%

Technology Technology Headlines News

Technology Technology Latest News,Technology Technology Headlines

KUALA LUMPUR: Keputusan kerajaan untuk menggunakan perkhidmatan penyedia internet satelit seperti Starlink di kawasan yang tidak mendapat capaian inte...

: Keputusan kerajaan untuk menggunakan perkhidmatan penyedia internet satelit seperti Starlink di kawasan yang tidak mendapat capaian internet yang bagus adalah sebagai penyelesaian sementara, ketika solusi jangka panjang sedang dilaksanakan, kata Menteri Komunikasi dan Digital Fahmi FadzilBeliau berkata perkhidmatan internet itu sesuai sebagai penyelesaian sementara kerana ia bersifat plug and play, mempunyai kelajuan internet yang laju selain harga yang ditawarkan adalah berpatutan.

Beliau berkata demikian kepada pemberita pada program Wangsa Maju Kita Punya yang diadakan sempena sambutan Hari Kebangsaan di Taman Tasik Danau Kota, di sini hari ini. “Saya sedang berurusan dengan Menteri Kesihatan , Menteri Pendidikan dan Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Kemajuan Desa dan Wilayah berhubung perkara itu,” katanya.

Sementara itu Fahmi berkata beberapa syarikat penyedia perkhidmatan telekomunikasi telah menawarkan untuk memberi pakej internet 5G Rahmah yang lebih baik daripada pakej dasar iaitu RM60 untuk 60 gigabit .

 

Thank you for your comment. Your comment will be published after being reviewed.
Please try again later.
We have summarized this news so that you can read it quickly. If you are interested in the news, you can read the full text here. Read more:

 /  🏆 25. in TECHNOLOGY

Technology Technology Latest News, Technology Technology Headlines

Similar News:You can also read news stories similar to this one that we have collected from other news sources.

Go digital, Fahmi tells local firmsSEREMBAN: Local companies should drive innovation and competition so that they are able to compete internationally, says Communications and Digital Minister Fahmi Fadzil.
Source: staronline - 🏆 4. / 75 Read more »